Monday 9 December 2013

Buat-Buat Sibuk BerSMS Bila Berjalan Seorang Diri

Aku rasa mesti ramai yang pernah buat. Jika berjalan seorang diri tanpa berteman tentu ada yang olok-olok menyibukkan diri berSMS. Tambah-tambah kalau di tempat ramai orang yang masing-masing mempunyai teman kecuali kita.

Aku juga sentiasa melakukan perbuatan seperti ini. Setiap kali berjalan berseorangan pasti telefon bimbit di tangan. Tengok-tengok skrin dan tekan-tekan papan kekunci. Padahal tiada siapa pun yang menghubungi aku pada masa tu. 

Entahlah. Setiap kali berkeadaan seperti itu tentu telefon bimbit dicapai. Seolah-olah menjadi satu tabiat bagi aku. Namun, aku yakin, orang lain juga tentu akan melakukan perkara yang sama. Kadang-kadang, aku juga selalu perhatikan orang lain yang sedang berseorangan. 

Pasti telefon bimbit juga berada di tangan mereka. Jari-jemari bergerak pantas seolah-olah berSMS. Apabila aku sangka mereka olok-olok menyibukkan diri berSMS, aku tersenyum geli hati. "Berlakon la tu. Sibuk SMS konon. Padahal cover line, malu jalan seorang diri".HIHI.... 


No comments:

Post a Comment