Tuesday 26 November 2013

Bahaya "Black Hole" Mangkuk Tandas


Ada sesiapa tak berpengalaman pahit dengan lubang jamban??Bagi yang pernah menempuhi pengalaman pahit seperti di atas, tentu kenangan tersebut sukar untuk dikenang. Busuk, geli, jijik dan kotor pasti terbayang di minda.

Begitulah yang terjadi kepada lelaki cina dalam gambar di atas. Beliau cuba mengambil cincin perkahwinan yang jatuh ke dalam "black hole". Namun, malang bagi beliau, tangan pula tersekat dan tidak dapat dikeluarkan.

Dengan bantuan bomba, akhirnya tangan beliau berjaya dikeluarkan. Bomba terpaksa memotong batang paip dan memecahkan lantai simen bagi menyelamatkan si mangsa. Kesian. Pasti lepas ni, trauma dengan mangkuk tandas.

Apa yang terjadi kepada lelaki cina ini boleh dijadikan pengajaran untuk kita. Dimana pun kita berada malang pasti berbau jika tidak beringat. Walaupun mangkuk tandas. Lubangnya boleh memberikan kecelakaan kepada kita jika tidak berhati-hati.

Teringat kisah dulu. Telefon bimbit kawan aku pernah jatuh dalam lubang tu. Sekelip mata saja sudah lesap. Waktu tu dia sedang flush...Kesian. Telefon mahal pulak tu. Keluar tandas, muka macam mati bini. Bila ditanya,"Handset aku jatuh la".

1 comment:

  1. Pernah ! aku pernah , waktu kecik-ii dalam lingkugan darjah 1-3 camtu lah , x ingat lah ... yang aku ingat , aku tengah gosok gigi last-ii jatuh dalam Black Hole macam gambar tu gak , waktu tu pon lps yayak .. aku pun x matang agi gi lah korek lubang uh , fuh baru dapat :D aku basuh lps tu simpan untuk guna esok hihihi , tapi sekarang aku dah 23 tahun , aku dah positive bukan macam zaman dulu-ii :)

    ReplyDelete